onsdag 23 februari 2011

Kulan

Hur mår jag då som gravid, jo tack bra måste jag ändå säga :)
Fram till vecka 13 så mådde jag inte alls så bra. Illamående,ingen matlust, trött, trött tröttttttttt men annars så! Sen började det att vända! Mår inte alls illa nu förtiden men har ju fortfarande ingen matlust, Andreas är som en jobbig jobbig förälder & tvingar i mig mat. Jag vill hellre ha juice, frukt & godis =) Det jag känner av nu är tröttheten men inte alls lika som jag var förut. Men däremot så har jag nog redan börjat fått foglossning har så förbaskar ont i svanken. Det är olika från dag till dag. Beror på hur mycket jag har överansträngt mig. Som i söndags när vi höll på städa & plocka hela dagen så kunna jag inte gå eller sitta på hela kvällen.
Så ska väl köpa en sånt där bälte.

Men sen tycker jag att jag inte märker någon skillnad på magen. Är väldigt dålig på att märka skillnad annars också men har inte gått upp något i vikt än. Första gången det är et "problem" tycker jag ;)
För annars har jag ju lyckas jäkligt bra med det!

Ska försöka njuta men är så orolig samtidigt att det ska vara något fel.

Men 7 mars 11.30 då ska vi äntligen på Ultraljud, såå jag längtar!

Det kommer att gå bra.



6 kommentarer:

  1. Ååååhh vad roligt du äntligen börjar blogga igen!! LOVE LOVE LOVE!!! Det är så roligt att läsa om din graviditet vännen. Men som jag alltid sagt, var GLAD så länge du inte går upp i vikt ;) Puss

    SvaraRadera
  2. Emelie-gumman, du vet vad jag sagt tidigare att det kommer gå bra!. Det är så jäkla kul att få läsa om dina tankar och funderingar och att även jag får känna mig lite delaktig i din graviditet fast jag är så lååååångt borta=)jag lovar dig att nästa gång vi ses så kommer du stolt visa upp en fin liten bula;). pussochkram

    SvaraRadera
  3. Börja fota magen vännen! Lovar att du kommer se skillnad då, vecka för vecka. Tyckte att det va kring v 20 det började bli en gravidkula och inte bara fetmage ;)

    Längtar tills du får uppleva första sparken och se din lilla älskling på ultraljudet :) Det är underbart!

    SvaraRadera
  4. Vad kul att ni gillar mitt bloggande =)
    Ska börja fota magen så får ja se om jag kan se någon skillnad =)

    SvaraRadera
  5. Men ååååh Emelie;) Grattis till magen, guu va kul:) Förstår att du bara går & längtar tills UL nu, mys! Är verkligen sååå glad för er skull. Ni kommer bli så otroligt fina föräldrar;) Ska bli riktigt kul å få följa din graviditet, hihi:) Sköt om dej. Kram!

    SvaraRadera
  6. Men va kul att du har hittat hit Johanna =)
    Ja längtar som en tok verkligen!!Ska bli så spännande!Hoppas alla ni mår bra oxå!*kramar*

    SvaraRadera