torsdag 7 april 2011

Pojke eller flicka?

Nu när vi ska göra 3D ultraljud så brukar man ju ta reda på könet men man behöver inte. Det är ju kul som en "extra" överraskning att inte veta. Men jag känner lite olika från dag till dag! Är rätt säker på att jag vill veta könet. Andreas däremot vill inte. Är man dum om man tar reda könet eller? Man blir ju inte mindre glad för att man vet, för det är ju en sån STOR händelse ändå!

Jag ser inga nackdelar att ta reda på det..eller? Kan ni inte berätta hur ni tänker/tänkte?


4 kommentarer:

  1. Vi hann inte bestämma oss riktigt för det syntes väldigt tydligt på ultraljudet i vecka 18. Nu i efterhand är det jättekul att veta. Jag tycker det är mysigt att veta vem man väntar på liksom. Jag och Jonas och föreställer oss hur det kommer vara att bli föräldrar till en liten pojke, hur han kommer se ut osv. Men tror du inte det syns om ni gör ett 3D-UL även om dom inte visar just könet? Häftigt att ni ska göra ett sånt. Ska bli spännande att höra vad ni tycker om det.

    SvaraRadera
  2. Varken jag el Daniel ville ta reda på vad det var kön, tyckte det va mysigt när man inte visste vad som gömde sej därinne i magen, & sen fick se att den var en grabb som vi hela tiden trott från början, men bara trott dock:) Men nu om vi skulle få ett syskon till Vilgot i framtiden, så skulle ja vilja veta, tror ja, annat när det är nr 2 kanske:) Såå svårt d där! Gör d som känns bäst i hjärtat Emelie:)

    SvaraRadera
  3. ja följ härtat vännen. Jag kände som du skrev, att jag gärna vilje veta för jag kommer inte bli mindre glad för det. Själv tyckte jag det var väldigt praktiskt att veta kön som man kunde börja inreda och köpa kläder i "rätt" färg :) Kommer även ta reda på om det blir en nästa :) Kram

    SvaraRadera
  4. Kollar lite runt i din blogg ja å hitta detta inlägg :) ja klart du ska göra de du känner för vi kolla i förväg vi på första UL :) å det va ju lika stor överraskning att veta då som om man väntar tycker ja sen tycker ja inte de "förstör" överraskningen när den kommer ut för bara de är en otrolig känsla oavsett om man vet va de är eller inte :) sen så underlättar de ju självklart inredningsköp å kläder ;P

    SvaraRadera